חיידקים ונגיפים וגם שאר היצורונים המקיפים אותנו מכל עבר, משפיעים על חיינו מכל מיני כיוונים. בבלוג אספר על אלה המוזכרים מדי פעם בחדשות וגם לחדשות מדעיות הקשורות בהם. כמו כן אשתף אתכם גם בתמונות ודיווחים על יצורים גדולים יותר, שבהם אצפה בטבע. בלוג זה גם יהווה ארכיון לחומרים שכתבתי בעבר ורלוונטיים לנושא.

13.3.10

הרואין עם נבגים של חיידקי גחלת - שילוב קטלני בסקוטלנד

בארבעה חודשים האחרונים (החל מדצמבר 2009), אושפזו 28 מכורים לסמים, מזריקי הרואין, בבתי חולים בסקוטלנד לאחר שחלו בגחלת -  Anthrax. עשרה מהם מתו. אחרים מאושפזים במצב קשה. מקרה בודד, קטלני,  התרחש גם בגרמניה. מעריכים שימצא קשר למתרחש בסקוטלנד. מקור
 מעריכים שנבגים של חיידק הגחלת - Bacillus anthracis - זיהמו (במקרה או בכוונה...) את האבקה שבה מוהלים היצרנים או הסוחרים את אבקת ההרואין הטהור.


נבגים של Bacillus anthracis  במיקרוסקופ אלקטרונים
צילום: CDC/Janice Haney Carr

דבר אחד טוב יצא מהמגיפה הנוכחית... כמות המכורים להרואין המגיעים לטיפולי גמילה עלתה בכ-150%.

זו לא פעם ראשונה, באיים הבריטיים, שנבגים של חיידק קטלני מגיעים לגופם של מכורים לסמים בדרך זו.  בדיוק לפני כעשור (אפריל עד יוני 2000) פרצה מגיפה דומה בקרב מזריקי הסם, אלא שאז החיידק הקטלני היה Clostridium novyi - חיידק שנפוץ באדמה (שמקורו בהפרשות בעלי חיים), שאינו גורם באופן רגיל למחלות בבני אדם, אלא מזהם פצעים, ובבעלי חיים גדולים גורם למחלה המכונה "המחלה השחורה".

חיידק הגחלת גורם במקור למחלות של בעלי חיים, וכתבתי עליו בעבר ברשומה קודמת. על מקרי גחלת בארץ בשנים האחרונות כתבתי כאן בספטמבר 2009.
החיידק עלה לכותרות בשנת 2001, כאשר מעטפות עם נבגים של החיידק נשלחו למשרדי תקשורת וממשל וגרמו למוות של חמישה אנשים ולהיסטריה לא קטנה. סיכמתי על-כך כאן במאי 2006.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה