חיידקים ונגיפים וגם שאר היצורונים המקיפים אותנו מכל עבר, משפיעים על חיינו מכל מיני כיוונים. בבלוג אספר על אלה המוזכרים מדי פעם בחדשות וגם לחדשות מדעיות הקשורות בהם. כמו כן אשתף אתכם גם בתמונות ודיווחים על יצורים גדולים יותר, שבהם אצפה בטבע. בלוג זה גם יהווה ארכיון לחומרים שכתבתי בעבר ורלוונטיים לנושא.

12.3.10

Salmonella tennessee והאחזור הגדול ביותר הצפוי בתולדות הכלכלה האמריקאית

לפני כשבוע אזכרתי ברשומה קודמת אחזור של גרנולה כתוצאה מזיהום ב-Salmonella. בימים האחרונים מדווח בכלי תקשורת (בעיקר כלכליים) שונים  (theMarker, כלכליסט) על אחזור מסיבי, של אלפי מוצרים שתוסף מזון צמחי לשיפור והדגשת טעם, חלבון המכונה HVP - Acid-hydrolyzed vegetable protein, שהוסף לכולם, הזדהם ב-Salmonella tennessee. סוגי המוצרים שחלבון זה מוסף להם הם מרקים, רטבים, נקניקיות וחטיפים. לא ידוע על מקרי מחלה כתוצאה מצריכת המוצרים האלה.

ה-HVP המזוהם יוצר במפעל Basic Food Flavors בלאס וגאס שבמדינת נוואדה. משתמשים בו חברות ענק כפפסיקו, נסטלה, מקורמיק ופרוקטר אנד גמבל. חברות ענק אלה החלו להחזיר מוצרים, אך חברות נוספות המשתמשות בתוסף צפויות גם הן לאחזר את מוצריהן. מוצרים נגועים של חברות אלה, כפי שידוע עד עכשיו, אינם מיובאים לישראל.

ארוע דומה, עם אותו זן סלמונלה, היה ב-2006/7, אז דווח על 628 חולים כתוצאה מצריכה של חמאת בוטנים של מפעל מסויים. במקרה זה האחזור התבצע לאחר גילוי מרבית החולים, ואכן לאחריו, פחתו בצורה משמעותית המקרים הנוספים.


חיידקי סלמונלה המשמשים במחקר
צילום: CDC/Janice Haney Carr

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה