חיידקים ונגיפים וגם שאר היצורונים המקיפים אותנו מכל עבר, משפיעים על חיינו מכל מיני כיוונים. בבלוג אספר על אלה המוזכרים מדי פעם בחדשות וגם לחדשות מדעיות הקשורות בהם. כמו כן אשתף אתכם גם בתמונות ודיווחים על יצורים גדולים יותר, שבהם אצפה בטבע. בלוג זה גם יהווה ארכיון לחומרים שכתבתי בעבר ורלוונטיים לנושא.

25.5.23

דמעות מלאכותיות מזוהמות ב-Pseudomonas aeruginosa - בארצות הברית

 

דמעות מלאכותיות, טיפות עיניים שיוצרו בהודו ויובאו לארצות הברית, גרמו לדלקות עיניים חמורות בחולים רבים.  הגורם, זן עמיד לאנטיביוטים רבים של Pseudomonas aeruginosa. סיכום ביניים ל-15 במאי - 81 חולים ב-18 מדינות, ארבעה מתים, 14 שאיבדו את ראייתם בצורה מלאה או חלקית. 

ההתפרצות החלה בינואר 2023, אז דווחו המקרים הראשונים. בפברואר נמצא הקשר למוצרים של החברה ההודית Global Pharma והייתה קריאה לאחזור יזום, אך המקרים המשיכו להצטבר.  

הדמעות המלאכותיות יוצרו בחברה עבור המותגים  EzriCare ו-Delsam Pharma המשווקים במספר מדינות רב בארצות הברית. למרות האחזור המשיכו להגיע לבתי החולים חולים שנפגעו מהשימוש בטיפות, וחלקם נאלצו לעבור ניתוחי הסרה של גלגלי העיניים. 


דמעה
 צילום: NessaLand


פקחים של ה-FDA ביקרו במפעל בהודו ומצאו בו ליקויים תברואתיים חמורים. ואסרו על המשך יבוא ממנו. אז נזכרו שגם באוקטובר השנה פרסם ארגון הבריאות העולמי אזהרה מפני שימוש בסירופים נגד שיעול של אותה חברה בעקבות מותו של ילד בגמביה.

Pseudomonas aeruginosa הוא חיידק מוכר, ולא לטובה. החיידק, מחטיבת הפרוטאובקטריה, מוכר כפתוגן משני - בעיקר בריאות של חולי לייפת כיסתית (סיסטיק פיברוזיס) ובמאושפזים בבתי חולים ובפגיות. הוא מזהם נפוץ של כוויות ופצעים ויכול אף לחדור לדרכי הנשימה התחתונות ולאלח דם. 

החיידק הספציפי שאותר בדמעות ובחולים נשא עליו גנים שלא היו מוכרים קודם בארצות הברית: 

carbapenem-resistant Pseudomonas aeruginosa with Verona integron-mediated metallo-β-lactamase and Guiana extended-spectrum-β-lactamase (VIM-GES-CRPA)


גם בארץ היה איחזור של מוצרים מזוהמים בחיידקי Pseudomonas aeruginosa 

בבקבוקי נביעות, בבקבוקי עין גדי ובתוסף תזונה של סופהרב


דיווח על ההתפרצות באתר ה-CDC. עודכן ב-18.5


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה