חיידקים ונגיפים וגם שאר היצורונים המקיפים אותנו מכל עבר, משפיעים על חיינו מכל מיני כיוונים. בבלוג אספר על אלה המוזכרים מדי פעם בחדשות וגם לחדשות מדעיות הקשורות בהם. כמו כן אשתף אתכם גם בתמונות ודיווחים על יצורים גדולים יותר, שבהם אצפה בטבע. בלוג זה גם יהווה ארכיון לחומרים שכתבתי בעבר ורלוונטיים לנושא.

8.2.20

מותו (מ-Covid-19) של הרופא הסיני Dr Li Wenliang



רבים בעולם אבלים על מותו של הרופא הסיני Dr Li Wenliang, שמת ב-6.2.2020 לאחר שנדבק במהלך עבודתו בנגיף הקורונה החדש - COVID-19, חלה בדלקת הריאות החמורה ולא הצליח להתאושש. 


תמונות של ד"ר לי לפני שחלה (משמאל)  וממיטת חוליו בבית החולים בווחאן, שפורסמו ברשת החברתית


ד"ר לי, רופא עיניים, היה בין הראשונים שזיהה בשבעה חולים מחלה כדמויית מחלת הסארס שיגע על קיומה מ-2003. ב-30 בדצמבר הוא הזהיר ברשת החברתית את עמיתיו הרופאים לנקוט באמצעי מיגון בטפלם בחולים. ארבעה ימים אחר-כך הוא היה אחד משמונה אנשים שנחקרו על ידי Public Security Bureau של ווחאן. הוא ננזף על הפצת שמועות שווא והפרעה לסדר הציבורי, והוחתם על הצהרה שאם ימשיך בפעילותו הוא יובא למשפט. הוא נדבק ממטופלת שלו, חולת גלאוקומה, שעוד לא ידעה שהיא חולה, ב-10 לינואר הוא החל לחוות את התסמינים והיה מאושפז כשלושה שבועות. היה בן 34 במותו. גם אחרי שחלה עדיין הצהירו השלטונות בסין שאף איש צוות רפואי לא חלה.

בסוף ינואר הוא פרסם ב-Weibo, המקבילה הסינית של טוויטר, את המכתב המקורי והסיפור שמאחוריו.

גם מחבר הבלוג באבלים.




תגובה 1:

  1. עצוב... לא הכרתי את המקרה.
    בן 34 ונפטר מהידבקות בנגיף, זה מבהיל.
    נגיף שממית אנשים בריאים בשיא אונם ולא רק זקנים/קשישים, תינוקות ומוחלשי מערכת החיסון.

    השבמחק