חיידקים ונגיפים וגם שאר היצורונים המקיפים אותנו מכל עבר, משפיעים על חיינו מכל מיני כיוונים. בבלוג אספר על אלה המוזכרים מדי פעם בחדשות וגם לחדשות מדעיות הקשורות בהם. כמו כן אשתף אתכם גם בתמונות ודיווחים על יצורים גדולים יותר, שבהם אצפה בטבע. בלוג זה גם יהווה ארכיון לחומרים שכתבתי בעבר ורלוונטיים לנושא.

7.9.19

מבט קרוב אל להקה קטנה של גורילות הרים ביער בווינדי באוגנדה


כחלק מטיול באוגנדה אליו יצאתי עם רעייתי כללנו גם את יער בווינדי, בו ממוקמת אוכלוסייה קטנה של גורילות ההרים. חלק מאוכלוסייה זו מורגלת לנוכחות מבקרים וכך התאפשר לנו לצפות בהם מקרוב. 



הפארק הלאומי בווינדי (Bewindi) הוא אזור של כ-320 קמ"ר של יער טרופי צפוף, בדרום-מערב אוגנדה. ביער חיה אוכלוסיה של כ-400 גורילות הרים (Gorilla beringei beringei), שהם כמחצית מאוכלוסיית הגורילות האלה הנמצאות בסכנת הכחדה. הגורילות חיות בלהקות שכוללות  זכר שליט (כסוף גב), מספר נקבות וגוריהן. כ-15 להקות של גורילות הורגלו בהדרגה לנוכחות של צופים אנושיים. הגורילות ממשיכות בענייניהן, כמעט ללא התייחסות בכלל לאורחים הצופים בהם. 


לאחר צעידה של כשעה פגשנו בלהקה הכוללת שבעה פרטים. זכר שליט ושלוש נקבות - כל אחת עם הגור שלה.


הזכר, כבן 6 שנים, הקים את הלהקה לפני כשלוש שנים כש"גנב" מלהקה סמוכה, גדולה יותר, את שלוש הנקבות, שמאז התעברו וילדו את גוריהן. 


הלהקה, המורגלת לנוכחות אנשים, היתה אדישה לגמרי לנוכחותנו. התקרבנו, בחלק מהמקרים עד לכשני מטר מהם.


וניתן למצלמה לדבר. 
הזכר - כסוף הגב

אחת הנקבות


נקבה וגור 
נקבה
נקבה וגור

תמונות נוספות

חבל שההממשל באוגנדה מנצל את העניין של חובבי הטבע והתיירים בגורילות וגובה מכל תייר כ-600 דולר לרשיון התצפית (וכנראה שהתשלום יעלה בצורה משמעותית בקרוב). מרבית הכסף הולך לממשל ואינו מושקע בשמורה עצמה או באזור והאוכלוסייה שמסביבה. וגם המדריכים והמקומיים מנסים לחלוב מהתיירים בצורה סחטנית כמעט כספים נוספים. מה שגורם לתחושה לא נעימה.  


תגובה 1:

  1. תמונות יפהפיות. חיות אצילות.
    אני לא בטוח שאני יודע איך אני מרגיש לגבי תיירות הגורילות הללו, ובעיקר בכל הקשור להפרעה הגסה של התיירות למהלך החיים התקין והנורמלי בטבע.
    זה לא Netflix... ובכל זאת, שמח שנהניתם.

    השבמחק