חיידקים ונגיפים וגם שאר היצורונים המקיפים אותנו מכל עבר, משפיעים על חיינו מכל מיני כיוונים. בבלוג אספר על אלה המוזכרים מדי פעם בחדשות וגם לחדשות מדעיות הקשורות בהם. כמו כן אשתף אתכם גם בתמונות ודיווחים על יצורים גדולים יותר, שבהם אצפה בטבע. בלוג זה גם יהווה ארכיון לחומרים שכתבתי בעבר ורלוונטיים לנושא.

30.6.18

על הכדאיות להתחסן. או מה מהנדסת אוויראונטיקה מבינה בחיסונים


תשובות לטענות העיקריות שהועלו בסרטון של מתנגדת חיסונים ידועה


כרזה בבריטניה, בתקופת מלחמת העולם השנייה, לחיסון נגד קרמת (דיפתריה)
המקור- Wikimedia commons

מהנדסת אווירנאוטיקה בעלת תואר שני מהטכניון קיבלה השבוע (27 ביוני)  במה באתר האינטרנט של רשת. - על אווירונים? על טיסות לחלל? לא. על חיסונים. מהנדסת האווירונאוטיקה עשתה מחקר עצמאי, לטענתה של כ-10 שנים, שכתוצאה ממנו היא הגיעה למסקנה - היא לא מחסנת את ילדיה.

האם יש קשר להכשרה שלה מהטכניון  לנושא המדובר? לא. האם ההכשרה שלה נתנה לה יכולת לקרוא מאמרים מדעיים בנושאי חיסונים ומחלות?  לא. היא טוענת שסקרה "מאמרים" "עדויות" ספרים והרצאות.

את המונולוג שלה היא מתחילה ב- "אין לי כת, אין לי גורו, אני לא מחבקת עצים". למה להתחיל מונולוג כזה כך? האם יתכן ש"על ראש הגנב בוער הכובע" - אז בדקתי. היא חברה ואף מנהלת  בקבוצה פייסבוק שמתנהלת כמו כת  ומתנגדת באופן עקבי כמעט לכל החיסונים - לא מאפשרים שם לאנשי רפואה ומדע להגיב על שאלות, ואם מישהו מעיז להגיב שם בעד חיסונים, הוא מייד נחסם. מזכיר או לא מזכיר כת? מזכיר. אולי כבר היה עדיף שהייתה מחבקת עצים....

תוצאת תמונה עבור אושרה בלפולסקי
צילום מסך מהאתר של רשת - שהסירה את הסרטון לאחר כיממה. 

פעם... קסם לה הקונספט של אימון מערכת החיסון על-ידי החיסונים כדי להגיע למחלה מוכנים. אך היא - לאחר עשור של קריאה -  החליטה שזה שגוי. לטענתה - אין כמו המחלה כדי לאמן את מערכת החיסון.

חיסון - לעולם לא יספק את ההגנה החיסונית שמספקת מחלה טבעית - כך היא טוענת. זה משפט מעניין. ששוכח לגמרי את המחיר הנוראי של המחלה. אותם אחוזים (שמשתנים מחלה למחלה) ששרדו באופן טבעי את מחלה אולי יהיו מחוסנים מפניה לתמיד, אך חלקם עוורים, חלקם מצולקים וחלקם עם בעיות נוירולוגיות ואחרות. ומה עם אותם האחוזים שלא שרדו?....

אכן, מחלת החצבת מקנה חסינות מחצבת לכל החיים. - רק שבעולם השלישי מתים מחצבת 2-1 חולים מתוך 300, בעולם הראשון מתים 1-2 מתוך אלף - לא ממש זניח. אך כשליש מהשורדים נשארים עם נזקים נוירולוגיים, חרשות, עוורון ובעיות נוספות. ושלא לדבר על כך שחצבת מוחקת את הזכרון החיסוני שצברנו קודם, וצריכים להתחיל את הכל מהתחלה....

ועוד טענה - החיסון לא מקנה חסינות כמו המחלה המקורית, בחלק מהמחלות זה אכן כך, אך יש לזה פתרון מאד פשוט. חיסון נוסף לאחר כמה שנים. לא עדיף דקירה קלה נוספת על המחיר הנוראי שגובות המחלות?

ועכשיו ליתרון הביולוגי של המחלות - כטענתה. חזרת מקטינה את הסיכוי לסרטן השחלות ותחלואה בחצבת מקטינה סיכוי ללוקמיה - שתביא סימוכין לטעות ההזויות האלה - שאני וחבריי (ביולוגים ורופאים) - ממש לא מכירים מהספרות המדעית.

חיסונים לא מסוגלים ליצר חסינות עדר - הם מייצרים ועוד איך.  והאווירונאוטית וחבריה מקלקלים אותו וכתוצאה מכך אנו רואים את ההתפרצויות האחרונות של שעלת, אבעבועות רוח וחצבת.

מי שמתחסן מהווה סיכון לסביבתו. כן יש מקרים כאלה, אם בסביבה יש מדוכאי חיסון מסיבות שונות. אבל דווקא הם - חשוב מאד שמסביבם יהי אנשים מחוסנים.

האם מקבלי ההחלטות מקבלים את המידע מאנשי שיווק של היצרנים, יתכן. אבל יש להם גם יכולת להבין את המאמרים שמאחרי החיסונים. ולפקח ולבקר את ניסויי הבטיחות שהם עברו.

לטענתה יש בתעשיית החיסונים כ-40 מיליארד דולר לכן משווקים את זה  - אשמח לנתונים על כלל תעשיית התרופות. ולכך שמטיפול בחולים תעשיית התרופות מרוויחה יותר (ומערכת הבריאות משלמת.... )

ןהטענה האבסורדית האחרונה - האם זה הגיוני להשתמש בתינוקות ופעוטות כמגן אנושי ? האם הם אלו שבגופם צריכים להגן על הכלל - לפני עידן החיסונים מתו כ-6-9 מכל 10 תינוקות ממחלות שכיום יש נגדן חיסון. החיסונים מגנים עליהם, ותופעת הלוואי העיקרית של החיסונים (לחלקם יש גם תופעות לוואי חמורות יותר, אך בשכיחות מאד נמוכה)  שהם מתבגרים והופכים להיות מבוגרים...

לאור מחאות של גולשים ואנשי מקצוע, הוסר הסרטון מהאתר של רשת לאחר כיממה. אך יש כאלה שעדיין ממשיכים להפיצו.

ואם יש לכם שאלות לגבי חיסונים, התייעצו עם רופא הילדים שלכם. ומיצאו מידע ברשת באתרים שכותבים בהם רופאים וביולוגים שעוסקים ומבינים בתחום. 


תגובה 1:

  1. מקווה שהיא (ובלית ברירה ילדיה המסכנים) יקבלו את פרס דארווין.
    אידיוטית.

    השבמחק