חיידקים ונגיפים וגם שאר היצורונים המקיפים אותנו מכל עבר, משפיעים על חיינו מכל מיני כיוונים. בבלוג אספר על אלה המוזכרים מדי פעם בחדשות וגם לחדשות מדעיות הקשורות בהם. כמו כן אשתף אתכם גם בתמונות ודיווחים על יצורים גדולים יותר, שבהם אצפה בטבע. בלוג זה גם יהווה ארכיון לחומרים שכתבתי בעבר ורלוונטיים לנושא.

15.9.15

שער הגופות בחומת סיביו (Sibiu) - משם סולקו במהירות מתי הדבר (Plauge) - מיקרוביולוג בטרנסילבניה ג



בסוף אוגוסט 2015 הגעתי לטיול, עם רעייתי,לטרנסילבניה. ערים עתיקות ויפות, נופים הרריים מדהימים, מפלים נהרות והרבה מאד מים, פרחים של סוף הקיץ. אבל אי אפשר לשכוח שאתה גם מיקרוביולוג.

זו האחרונה מבין שלוש רשומות קצרות, העוסקות בנושאים מיקרוביולוגיים בהם נפגשנו בטיול. 

סיביו היא עיר קטנה ויפה אליה הגענו לביקור של יום. מאפיינים אותה גגות רעפים אדומים עם פתחים דמויי זוג עיניים.


דוגמה לעיניים של סיביו 

העיר העתיקה של סיביו נבנתה במאה ה-12 והיא הוקפה בחומה שבה שובצו ארבע מצודות ו-39 מגדלי תצפית ולהגנה על העיר. במאות ה-18 וה-19 הייתה העיר פעמיים בירת הנסיכות של טרנסילבניה. ב-2007 היא הוכרזה כבירת התרבות של אירופה. מרבית החומה ושלושה מהמגדלים עומדים גם היום.

Haller BastionCezar Suceveanu, wikimedia
באחת הפינות של חומת העיר העתיקה - באזור שבו שוכן בית החולים הנוירולוגי, באזור המכונה Haller Bastion (מעוז האלר, ע"ש ראש העיר בתקופה המדוברת) יש שני פתחים בחומה. פתחים אלה - המכונים שערי הגופות, מקורם במאה ה-16, אז הגיעה מגפת הדבר (Plauge) הגדולה, המכונה גם המגפה השחורה, שהחלה ב-1334 במזרח אסיה התפשטה לאירופה וקטלה בה בין 100-75 מיליון איש, לעיר.

פרנסי העיר, פרצו את השערים לצורך הדחוף לסילוק המהיר של גופות המתים מהמחלה.

שערי הגופות (?)
לקריאה נוספת 

המגפות השחורות ששינו את ההיסטוריה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה