חיידקים ונגיפים וגם שאר היצורונים המקיפים אותנו מכל עבר, משפיעים על חיינו מכל מיני כיוונים. בבלוג אספר על אלה המוזכרים מדי פעם בחדשות וגם לחדשות מדעיות הקשורות בהם. כמו כן אשתף אתכם גם בתמונות ודיווחים על יצורים גדולים יותר, שבהם אצפה בטבע. בלוג זה גם יהווה ארכיון לחומרים שכתבתי בעבר ורלוונטיים לנושא.

3.5.10

נער בן 15 נשא HIV, שאינו יודע על כך.


השבוע פורסם, ב-YNET ובחדשות 2, על נער בן 15, מצפון הארץ, שנושא את נגיף HIV (הגורם למחלת ה-AIDS - תסמונת הכשל החיסוני הנרכש) ומטופל בהתאם, אך בגלל התנגדות הוריו (נשאי HIV בעצמם - הוא נדבק מאמו במהלך ההריון) הוא אינו יודע שהוא נושא את הנגיף המסויים הזה. העניין עלה לכותרות לאחר שהנער סיפר לרופאה המטפלת בו שהוא החל לקיים יחסי מין (כנראה לא מוגנים). הרופאה נזעקה, ובצדק, כיוון שהנער עלול להדביק את שותפותיו ליחסים בנגיף.

נגיפי HIV שבודדו מחולה AIDS מבעד למיקרוסקופ אלקטרונים חודר
CDC/ Maureen Metcalfe, Tom Hodge

לי לא ברור איך הנער מקבל טיפולים כל השנים ולא מודע למה שקורה. גם האיסור של ההורים, שהם האפוטרופסים שלו ועל בריאותו עד גיל 18, לספר לו במה הוא חולה, אינו מובן.

ללא קשר לפרשנות לגבי החוק - אם על הרופאים להתעלם מבקשת ההורים או לא. יש למצוא בהקדם את הדרך לספר לו ולהדריך אותו כיצד לנהוג כדי שאנשים נוספים לא ידבקו ממנו. ויפה שעה אחת קודם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה