חיידקים ונגיפים וגם שאר היצורונים המקיפים אותנו מכל עבר, משפיעים על חיינו מכל מיני כיוונים. בבלוג אספר על אלה המוזכרים מדי פעם בחדשות וגם לחדשות מדעיות הקשורות בהם. כמו כן אשתף אתכם גם בתמונות ודיווחים על יצורים גדולים יותר, שבהם אצפה בטבע. בלוג זה גם יהווה ארכיון לחומרים שכתבתי בעבר ורלוונטיים לנושא.

30.4.10

קוטל המיקרואורגניזמים האולטימטיבי - בשרות תעשיית המזון

מוצרי המזון שאנו אוכלים ושותים נוטים להתקלקל כתוצאה מפעילותם של חיידקים ופטריות שמגיעים אליהם מהסביבה.

ב-25.4 פורסמה בכלכליסט, ולמחרת גם ב-The-Marker כתבה על חברת אופלון שיצרה פולימר סינתטי שמסוגל לקטול תאי חיידקים ותאים בכלל על-ידי שינוי מאזן היונים בסביבתם (כתבה קודמת בנושא פורסמה ב-The-Marker במאי 2008). ציפוי המיכל המכיל את מוצר המזון בפולימר אמור לקטול את המיקרואורגניזמים ולמנוע את את התססת המזון וקלקולו. היזמים מתכוונים להשתמש במוצר בחומרי אריזות מזון, כולל בקבוקי שתייה קלה, טקסטיל, ציוד רפואי, כקטטרים ואגדים מדבקים, וציוד לטיפול במים.

לטענת ד"ר אוריאל הלביא, מבעלי החברה, חלב שהוחזק ללא קרור במיכל שצופה בפולימר החזיק שבועות ולא התקלקל. נסיונות דומים עם חברות מזון גדולות נעשו במשקאות ובמוצרי מזון נוספים, לא רק בנוזלים.

נחכה בעניין להמשך הפיתוח של המוצר, לדרכים בהם יבטיחו שהוא נשאר באריזה ולא מגיע למערכת העיכול שלנו, וכמובן לאישור הרשויות המתאימות ולהכנסתו לשימוש. 

לא כמו פעם
Ozzy Delaney



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה